ලංකාවේ ලිංගික අධ්යාපනයට වින කැටුවේ බෞද්ධ භික්ෂුවකි. නතාෂා ලිංගික කාරණා මතු කිරීම ගැන උරණව ICCPR කැඳවූයේද බෞද්ධ භික්ෂුවකි. බුදු දහම තමන්ට උවමනා පරිදි පටු කරගනිමින්, වික්ටෝරියානු දහමක් බවට පෙරලා ගනිමින්, බහුබූත සංස්කෘතියක් සභ්යත්වයක් රකින්නට සිවුර පාවිච්චි වනු පෙනේ. නමුත් සැබෑ බුදු දහම එබඳුද?
බුදුන් විසින් විනය පිටකයේ දේශනා කළ පාරාජිකා පාලිය ගිහියන් විසින් කියවා ගත යුතු කාලය එළඹ ඇත. බුදුන් කිසි විටෙක ගිහියන්ගේ කාම ජීවිතයට සීමා පැනවූයේ නැත. පාරාජිකා පාලියේ සඳහන් වන්නේද භික්ෂුන් පිණිස පැනවූ විනය සීමාවන්ය. නමුත් බුදුන් කළ කොයිතරම් ලිංගික විවිධත්වයක්, ලිංගික චර්යා ප්රමාණයක් පැවතුනා දැයි දැනකියා ගැනීමට මේ කියවීම ප්රයෝජනවත් වනු ඇත. බෞද්ධයෙකුට නූතන ලිංගික චර්යා විපරීත හෝ අසභ්ය හෝ වශයෙන් හැගෙන්නේ නම් තමන්ගේ පැරණි බෞද්ධ පොතපතටම එබී බැලීම වටින්නේය. බුදු දහම යනු ලිංගිකත්වයට බියෙන් සැගවුණු, මානව ලිංගිකත්වය තහනම් කළ දහමක් නම් නොවන්නේමය.
මේ පළමු කොටසයි. උපුටා ගැනීම දහම්සිතුම් වෙබ් අඩිවියෙනි
මෙථුන පාරාජිකා ශික්ඛාපද
1 (1) ඒ කාලයේ එක්තරා භික්ෂුනමක් වැඳිරියක සමග (2) මෛථුන ධර්මයෙහි යෙදුනේය. ඔහුට සැකයක් ඇති විය (3) භාග්යවතුන් වහන්සේ විසින් ශික්ෂා පදයක් පණවන ලදී. කිමෙක්ද,මම පාරාජිකා පාපයට පැමුණුනෙම්ද?. භාග්යවතුන් වහන්සේට මේ කාරණය සැළකෙළේය. ,මහණෙනි, ඔබ පාරාජිකා ඇවතට පැමිනියෙහිය, .
2 එකල්හි වනාහි විශාලා මහනුවර බොහෝ වජ්ජිපුත්රක භික්ෂුහු සිල් බහා නො තබා දුර්වල බව ප්රකාශ නො කොට මෛථුන ධර්මය සේවනය කළාහුය. ඔවුන්ට සැකයක් පහළ විය. භාග්යවතුන් වහන්සේ විසින් ශික්ෂාපද පණවන ලදී. කිමෙක්ද? පාරාජිකා පාපයට පැමිණියාහුද, භාග්යවතුන් වහන්සේට මේ කාරණය සැළකළාහුය. , මහණෙනි, තෙපි පාරාජිකා පාපයට පැමණියාහුය.,
3 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් , මෙසේ මට ඇවැත් නො වන්නේ යයි , ගිහිකමින් මෛථුන ධර්මය සේවනය කෙළේය. ඔහුට සැකයක් ඇති විය.( මෙහි1 ( 3 ))
4 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් . මෙසේ මට ඇවත් නො වන්නේයයි . වස්ත්ර නැතිව මෛථුන ධර්මය සේවනය කෙළේය. ඔහුට සැකයක් ඇතිවිය. ( මෙහි 1 (3)
5 (1) එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් .මෙසේ මට ඇවැත් නොවන්නේයයි . ( 2 ) කුසතණ හැඳ ( මෙහි 1 ( 2 ) ( 3)
6 ( මෙහි 5 ( 1 ) යොදන්න. ) වැහැරි සිවුරු හැඳ ( මෙහි 1 ( 2) (3 )
7 ( මෙහි 5 (1) පතුරු සිවුරු හැඳ ( මෙහි 1(2)(3)
8 ( මෙහි 5 (1) හිසකෙස් වලින් වියූ වස්ත්රයක් හැඳ ( මෙහි 1(2) (3)
9 ( මෙහි 5 (1) සතුන්ගේ කෙඳි වලින් වියූ වස්ත්ර හැඳ ( මෙහි 1 (2 ) (3)
10 ( මෙහි 5 (1) බකමුහුණු පිහාටු ඇඳුමක් හැඳ ( මෙහි 1(2) ( 3)
11 ( මෙහි 5( 1) අඳුන් දිවිසමක් හැඳ ( මෙහි (1) (2)(3)
12 එකල්හි වනාහි එක්තරා පිඩුපිණිස යන භික්ෂුවක් පුටුවක හොත් ගෑණු ළමයකු දැක කාමයෙහි ඇලුනේ ඇගිල්ල ස්ත්රී ලිංගයට ඇතුලත් කෙළේය. ඕ තොමෝ කලුරිය කළාය.ඔහුට සැකයක් ඇති විය. භාග්යවතුන්වහන්සේ විසින් ශික්ඛාපදයක් පනවන ලදී. කිමෙක්ද? මම පාරාජිකා පාපයට පැමුණුනෙම් ද? භාග්යවතූන් වහන්සේට මේ කාරණය සැළකළේය. , මහණ,ඔබ පාරාජිකාවට නොපැමිණියෙහිය සංඝාදිසෙස ඇවතට පැමිණියෙහිය.,
13 එකල්හි වනාහි එක්තරා තරුණයෙක් උත්පලවර්ණා භික්ෂුණිය සමග පිළිබඳ සිත් ඇත්තේ විය. ඉක්බිති ඒ තරුණ තෙමේ උත්පලවර්ණා භික්ෂුණිය ගමට පිඩු පිණිස වැඩි කල්හි කාමරයට වැද සැගවී සිටියේය. උත්පලවර්ණා භික්ෂුණිය පසුබත් වේලෙහි පිණඩපාතයෙන් නැවතූනේ පය පිසදමා කාමරයට ඇතූල්ව ඇඳෙහි හිඳගත්තාය. ඉක්බිති ඒ තරුණ තෙම උත්පලවර්ණා භික්ෂුණිය ඔසවා ගෙන දූෂ්ය කෙළේය. උත්පලවර්ණා භික්ෂුණිය භික්ෂුණීන්ට මේ කාරණය දැන්වුවාය. භික්ෂුණීහු භික්ෂූන්ට කීවාහුය. භික්ෂූහු භාග්යවතූන් වහන්සේට මේ කාරණය දැන්වූවාහුය. ,මහණෙනි,සතූටු නොවන්නීට ඇවැත් නැත.,
14 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක්හට සත්රී ලිංගයක් ඇතිවිය.භාග්යවතුන් වහන්සේ්ට මේ කාරණය සැළ කළාහුය. ,මහණෙනි, ඒ උපාධ්යායන්ම, ඒ උපසම්පදාවම, ඒ වස්ම භික්ෂුණීන් අතර ගණන් ගන්නට අවසර දෙමි. යම් ඇවතක් භික්ෂුන්ට භික්ෂුණීන් සහ සමානද ඒ ඇවත් භික්ෂුණීන් සමීපයෙහි රකින්ට අනුදනිමි.යම් ඇවතක් භික්ෂුන්ට භික්ෂුණීන් සමග අසමානද. ඒ ඇවතින් ඇවත් නොවේ .
15 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුණියක්හට පුරුෂ ලිංගයක් පහළවූයේය. භාග්යවතුන් වහන්සේට මේ කාරණය සැළ කළාහුය. , මහණෙනි, ඒ උපාධ්යායන් වහන්සේම, ඒ උපසම්පදාවම , ඒ වස්ම භික්ෂුන් සමග ගණින්නට සුදුසුය. යම් ඇවැත් කෙනෙක් භික්ෂුණීන්ට භික්ෂුන් හා සමානද ඒ ඇවැත්වලින් ඇවැත් නො වේ.
16 (1) එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් .මෙසේ මට ඇවත් නො වන්නේයයි . (2) මව සමග ( මෙහි 1 (2) (3 ) )
17 (මෙහි 16 යොදන්න ,මව සමග , වෙනුවට , දුව සමග , යොදන්න.)
18 ( මෙහි 16 යොදන්න ,මව සමග , වෙනුවට , නංගී සමග , යොදන්න.)
19 එකල්හි එක්තරා භික්ෂුවක් පෙර බිරිඳ සමග මෛථුන ධර්මය සේවනය කෙළේය. ( මෙහි 1 (2) (3) )
20 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් නැමෙන පිටක් ඇත්තේය.හෙතෙම නො ඇලීමෙන් යුක්ත වූයේ තමාගේ රහසග කටින් ගත්තේය. ඔහුට සැකයක් විය. ,මහණ, ඔබ පාරාජිකා ඇවතට පැමුණුනෙහිය.,
21 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් එල්ලෙන පුරුෂ නිමිති ඇත්තේ විය. හෙතෙම නො ඇලීමෙන් පෙලුනේ තමාගේ රහස් අවයවය මල මාර්ගයෙහි ඇතුල් කෙළේය.ඔහුට සැකයක් විය., මහණ,ඔබ පාරාජිකාවට පැමුණුනෙහිය.,
22 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් ශරීරයක් දුටුවේය. ඒ ශරීරයෙහි ස්ත්රී නිමිත්ත සමීපයෙහි වනයක් විය. හෙතෙම .මෙසේ මට ඇවත් නො වන්නේයයි . නිමිත්තෙහි නිමිත්ත ඇතුල් කරවා වනයෙන් පිට කෙළේය.ඔහුට සැකයක් විය. , මහණ, තෝ පාරාජිකා ඇවතට පැමුණුනෙහිය.,
23 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් ශරීරයක් දුටුවේය.ඒ ශරීරයෙහි අංඞගජාතය ළග වනයක් විය. හෙතෙම .මට මෙසේ ඇවැත් නොවන්නේයයි . වණයෙන් පුරුෂ අවයවය යවා නිමිත්තෙන් එලියට ගත්තේය. ඔහුට සැකයක් ඇතිවිය. ,මහණ. ඔබ පාරාජිකා ඇවතට පැමුණුනෙහිය.,
24 ,ඒ කාලයෙහි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් කාමයෙහි ගිජුවූයේ ඇන්ද චිත්රයක නිමිත්ත පුරුෂ නිමිත්තෙන් තද කෙළේය. ඔහුට සැකයක් පහළ විය. ,මහණ. පාරාජිකා ඇවත නොවේ දුකුලා ඇවැත්වේ.,
25 ඒ කාලයේ වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් කාමයෙහි ගිජු වුයේ ලී බෝනික්කකුගේ රහස් අවයවය පුරුෂ නිමිත්තෙන් ස්ර්පෂ කෙළේය.ඔහුට සැකයක් ඇතිවිය. , මහණ, පාරාජිකා ඇවැත් නොවේ. දුකුලා ඇවැත් වේ.,
26 ඒ කාලයේ වනාහි සුන්දර නම් භික්ෂුවක් රජගහ නුවරින් පැවිදි වූයේ වීථියෙහි යයි.එක්තරා සත්රියක් ,සවාමීණි, මොහොතක් නවතින්න, වඳින්නෙමියි කීවාය. ඕ තොමෝ වඳිමින් අඳනය ඔසවා කටින් පුරුෂ නිමිත්ත අල්වා ගත්තාය. ඔහුට සැකයක් විය.,මහණ, තොප ඉවසූයෙහිද?, ,භාග්යවතුන් වහන්ස,මම නො ඉවසූයෙමිය,කීවාය. , මහණ, නො ඉවසන්නාට ඇවැත් නොවේ.,
27 එකල්හි වනාහි එක්තරා සත්රියක් භික්ෂුවක් දැක , සවාමීණි, එනුමැනව මෛථුන ධර්මය සේවනය කරන්නැයි කීවාය, , නැගනිය, නොහැක. එය අකැපයයි කීවේය., , ස්වාමීන, එනුමැනව, මම ක්රීයා කරන්නෙමි. ඔබ ක්රියා නොකරන්න. මෙසේ ඔබට ඇවැත් නැතයි , කීවාය. ඒ මහණ, එසේ කළේය. ඔහුට සැකයක් පහළ විය.,මහණ, ඔබ පාරාජිකා ඇපත්තියට පැමිණුනෙහිය.,
28 ( 27 වෙනි ඡෙදයේ , කරන්නෙමි, යන්නට , නො කරන්නේමි , කියාද ,නොකරන්න, යන්නට , කරන්න , කියාද වෙනස් කර යොදා ගත යුතු)
29 ( 27 ඡෙදයේ , මම ක්රියා කරන්නෙමි, ඔබ ක්රියා නො කරන්න ,යන්නට, ඇතුලෙහි හප්පා පිටත පිට කරන්න, කියා වෙනස් කර යොදා ගත යුතුයි )
30 ( 27 ඡෙදයේ ,මම ක්රියා කරන්නෙමි .ඔබ ක්රියා නො කරන්න , යන්නට ,පිටත හප්පා ඇතුලේ පිට කරන්න. , කියා වෙනස් කර යොදා ගත යුතුයි.)
31 ඒ කාලයෙහි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් සොහොනට ගොස් නොදිරූ ශරීරයක් දෑක ඊට මෛථුන ධර්මයෙහි හැසුරුනේය. ඔහුට සැකයක් විය. ,මහණ. ඔබ පාරාජිකා ඇවතට අසුවූයෙහිය.,
32 ( 31 යොදන්න ,නොදිරු, යන්න ,බොහෝසේ නොදිරු, කියා වෙනස් කර යොදා ගත යුතූය.)
33 ( 31 යොදන්න ,නොදිරු, යන්නට ,බොහෝ සේ දිරු , කියා වෙනස් කර යොදා ගත යුතූය.)
34 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් සොහොනට ගොස් හිස සිඳුන මළ කඳක් දැක වස්ත්රයෙන් වැසූ කටෙහි රහස් අවයවය සපර්ශ කරමින් ඇතූල් කෙළේය. ඔහුට සැකයක් ඇති විය.,මහණ, ඔබ පාරාජිකා ඇවතට පැමුණුනෙහිය,.
35 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් සොහොනට ගොස් සිඳුනු හිසක් දැක වස්ත්රයකින් වැසූ කටෙහි පුරුෂ නිමිති ස්පර්ශ නොකර ඇතූල් කෙලේය. ඔහුට සැකයක් පහළ විය. ,මහණ, පාරාජිකා ඇවත නොවේ. දුකුලා නම් ඇවැත්වේ.,
36 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් එක්තරා ස්ත්රියක් සමග ආලය සහගත සිත් ඇත්තේ වේ. ඕ තොමෝ කලුරිය කළාය. සොහොනෙහි දමන ලද්දීය. ඇට විසුරුණාහු වෙත් ඉක්බිති ඒ මහණ තෙම සොහොනට ගොස් ඇට එකතු කොට පුරුෂ නිමිත්තෙන් ස්ත්රී අවයවය පිළියෙල කළේය. ඔහුට සැකයක් විය. ,මහණ, ඔබට පාරාජිකා ආපත්තිය නොවේ.දුකුලා නම් ඇවැත වේ ,
37 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් නාග මානවිකාවක් සමග මෛථුන ධර්මය සේවනය කළේය. ඔහුට සැකයක් පහළ විය. .මහණ, ඔබ පාරාජිකා ඇවතට අසුවූයේය..
38 ( 37 යොදන්න ,නාගමානවිකාවක් , යන්නට ,යක්ෂණියක් , කියා වෙනස් කර යොදාගත යුතුයි. ´
39 (37 යොදන්න ,නාග මානවිකාවක් , යන්නට ,ප්රේතියක්, කියා වෙනස් කරන්න.´
40 (37 යොදන්න,නාග මානවිකාවක් ,යන්නට ,නපුංසකයෙකු, කියා වෙනස් කරන්න.´
41 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් කසන ලද ඉඳුරන් ඇත්තේ විය. හෙතෙම ,මම සැපක් හෝ දුකක් හෝ නොදනිමි මට ඇවැත් නොවන්නේයයි , මෛථුන ධර්මයෙහි හැසුරුනේය. භාග්යවතුන් වහන්සේට මේ කාරණය දැන්වූවාහුය. ,මහණෙනි, ඒ හිස් පුරුෂයා දත්තේ හෝ නොදත්තේ හෝ පාරාජිකා ඇවතට පැමුණුනේය.,
42 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් ස්ත්රියකට මෛථුන ධර්මයෙහි හැසිරෙමියි ස්පර්ශ කළ කෙණෙහි පසුතැවිලි විය. ඔහුට සැකයක් පහළ විය.,මහණ. පාරාජිකා ඇවත නොවේ. සංඝාදීසේස ඇවත වේ.,
43 (1) එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් භද්දිය රට ජාතිය වනයෙහි දවල් වාසය පිණිස ගොස් වැද හොත්තේවේ. ඔහුගේ අවයව වාතයෙන් තදවූයේ වේ.එක්තරා ස්ත්රියක් දැක පුරුෂ නිමිත්තෙහි හිඳගෙන කැමතිතාක් උපක්රම කොට ගියාය. භික්ෂූහු තෙත්වීම දැක භාග්යවතුන් වහන්සේට මේ කාරණය සැළ කළහ. (2) ,මහණෙනි ක්රම පහකින් රහස් අවයවය කර්මන්යවෙයි. ආශාවෙන්ද, මළ නිසා ද, මුත්ර නිසා ද, වාතයෙන් ද, කුඩා දළඹු වර්ගයේ සතූන් දෂ්ට කිරීමෙන් ද, යන මෙයිනි.මහණෙනි, මේ ආකාර පසින් පුරුෂ නිමිත්ත කර්මන්යවේ. යම් හෙයකින් යම් භික්ෂුවකගේ ලිඞගය කර්මන්යවේද මහණෙනි. ඊට හේතු නැත. අවකාශ නැත. මහණෙනි. හෙතෙම රහත් භික්ෂුවයි. මහණෙනි. ඒ භික්ෂුවට ඇවැත් නැත.
44 (1) එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් සැවැත්නුවර අන්ධ වනයෙහි දවල් වාසයට ගියේ වැද හොත්තේ වේ. (2 ) එක්තරා ගොපලු ස්ත්රියක් දැක (3 ) ලිඞගයෙහි වාඩිවූවාය. ඒ මහණතෙම ඇතුල්කිරීම ඉවසුවේය. ඇතුල්වීම ඉවසුවේය. තිබීම ඉවසුවේය. ගැනීම ඉවසුවේය. ඔහුට සැකයක් විය. ,මහණ. ඔබ පාරාජිකා ඇවතට පැමුණුනෙහිය.,
45 ( මෙහි 44 (1) යොදන්න´ එක්තරා එලුවන් රකින්නියන් දැක) මෙහි 44.( 3)
46 (මෙහි 44 (1) යොදන්න) දර ගෙනෙන්නියක් දැක. (මෙහි 44 (3) )
47 (මෙහි 44 (1) යොදන්න) ගොම ගෙනෙන්නියක් දැක (මෙහි 44 (3) )
48 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් විශාලානුවර මහා වනයෙහි දවල් වාසයට ගියේ වැද හොත්තේ විය. එක්තරා ස්ත්රියක් දැක ලිඞගයෙහි හිඳ ඇතිතාක් උපක්රම කොට කිට්ටුව සිනාසෙමින් සිටියාය.ඒ මහණ තෙම පිබිදී ඒ ස්ත්රියට ,මේ වැඩේ කළේ ඔබදැයි , ඇසීය. ,එසේය. මාගේ වැඩක් යයි , කීවාය. ඔහුට සැක සිතුනේය. (භාග්යවතුන් වහන්සේට මෙය දැන්වීය. , මහණ. ඔබ ඉවසුවේ දැයි , ඇසූ සේක. ,භාග්යවතුන් වහන්ස. මම නොදනිමි., .මහණ. නොදන්නාහට ඇවැත් නැත..
49 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් විශාලානුවර මහා වනයෙහි දවල් වාසයට ගියේ ගසකට හේත්තුවී වැද හොත්තේවේ. එක්තරා ස්ත්රියක් දැක ලිඞගයෙහි වාඩිවූවාය. ඒ මහණ වහා නැගිට්ටේය. ඔහුට සැකයක් විය. (2) ,මහණ. ඔබ ඉවසුවේද?, ,භාග්යවතුන් වහන්ස. මම නො ඉවසූයෙමි., ,මහණ. නො ඉවසන්නාට ඇවැත් නැතැයි ,වදාළේය.
50 (මෙහි 49 යොදන්න. ,වහා නැගිට්ටේය.,යත්තට ,පෑගී වැටුණේය.,කියා වෙනස් කර යොදා ගතයුතුය.)
51 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් විශාලානුවර මහා වනයෙහි කුටාගාර ශාලාවෙහි දවල් වාසය කිරීමට පැමිණියේ. දොරහැර වැද හොත්තේ වේ. ඔහුගේ අවයව වාතයෙන් තදවූවාහූවෙත්. එකල්හි වනාහි විහාරය බලන බොහෝ ස්ත්රීහු සුවඳ ද මල් ද රැගෙන විහාරයට ගියෝය. ඉක්බිති ඒ ස්ත්රීහු ඒ භික්ෂුව දැක ලිඞගයෙහි වාඩිවී ඇතිතාක් උපක්රමකොට ඒකාන්තයෙන් මේ තෙමේ උතුම් පුරුෂයෙකැයි කියා සුවඳ ද මල් ද පටවා ගියාහුය. භික්ෂූහු තෙත්වූවහු දැක භාග්යවතුන් වහන්සේට මෙය සැළකලාහුය.(මෙහි 49 (2) යොදන්න.) මහණෙනි. දවල් නිදන්නහු විසින් දොර වසා නිදන්නට කියමි.,
52 එකල්හි වනාහි භාරුකචඡ දේශවාසී එක්තරා භික්ෂුවක් සිහිනෙන් පෙර බිරිඳට මෛථුන ධර්මයෙහි හැසිර මම ශ්රමණයෙක් නොවෙමි. සිව්රු හරින්නෙමියි. භාරුකචඡ රටට යන්නේ. අතරමග ආයුෂ්මත් උපාලි තෙරුන් දැක මේ කාරණය සැළ කළාය. ආයුෂ්මත් උපාලි තෙමේ ,ඇවැත්නි. සිහිනෙන් ඇවැත් නැතැයි කීයේය.,
53 එකල්හි වනාහි රජගහනුවර සුපබ්බා නම් උපාසිකාවක් හිස් ශ්රද්ධාවන්තියක් වෙයි. (2) ඕ තොමෝ යමෙක් මෛථුන ධර්මය දේද ඕ තොමෝ අග්රදානය දෙන්නීයයි. මෙවැනි දෘෂ්ටියක් ඇත්තීවෙයි. ඕ තොමෝ භික්ෂුවක් දැක ,ස්වාමීනි. වඩින්න මෛථුන ධර්මය සේවනය කරන්නැයි, කීවාය. ,නැගණිය. නොසුදුසුය මෙය කැප නැතැයි, කීවේය. (3) ,ස්වාමීනි. වඩිනු මැනව.දෙකලවා අතරෙහි ගටන්න මෙසේ ඔබට ඇවැත් නොවන්නේයයි,කීවාය. ඒ භික්ෂුව එසේ කළේය. ඔහුට සැකයක් පහළ විය.,මහණ. පාරාජිකා ඇවත නොවේ. සංඝාදිසෙස ඇවතවේ.,
54 ( 53 1,2, හා 3 දෙකලවා අතරෙහි යන්නට බුරියෙහි (මෙහි 53 (2) යොදන්න.),බුරිය, යන්නට ,බඩේ, කියා වෙනස්කර යොදාගන්න.)
55 (මෙහි 54, බුරියේ, වෙනුවට , කිසිල්ලේ, යොදන්න.)
56 (මෙහි 54, බුරියෙහි, වෙනුවට , බෙල්ලෙහි, යොදන්න.)
57 (මෙහි 54, බුරියෙහි, වෙනුවට , කන් සිදුරෙහි, යොදන්න.)
58 (මෙහි 54, බුරියෙහි, වෙනුවට , කෙස් වැටියෙහි, යොදන්න.,
59 (මෙහි 54,බුරියෙහි, වෙනුවට, ඇගිලි අතරෙහි,යොදන්න.)
60 (මෙහි 54 රජගහ යන්නට සැවැත් කියාද.සුපබ්බ වෙනුවට සද්ධා කියාද. බුරියෙහි යන්නට කලවා අතරෙහි කියාද වෙනස්කර යොදාගත යුතුය.,
61 (මෙහි 53 රජගහ. සුපබ්බා බුරියෙහි යන තුනට සැවැත්.සඞා. අතින් උපක්රමකොට මුදවන්නෙමි කියා වෙනස්කර යොදාගතයුතුයි.)
62 එකල්හි වනාහි විශාලානුවර ලිච්ඡවි කුමාරයෝ භික්ෂුවක් ගෙන භික්ෂුණියකට වැරැද්ද වූවාහුය.දෙදෙනම ඉවසූහ. දෙදෙනම නැසිය (පැරදිය) යුතුය. දෙදෙනම නො ඉවසූවහු ද දෙදෙනාටම ඇවැත් නැත.
63 (මෙහි 62, භික්ෂුණියකට, වෙනුවට, හික්මෙන්නියකට, යොදන්න.)
64 (මෙහි 62, භික්ෂුණියකට, වෙනුවට, සාමණෙරියකට, යොදන්න.)
65 (මෙහි 62, භික්ෂුණියකට, වෙනුවට, වෙශාවකට, නපුංසකයෙකුට, ගෘහිණියකට, කියාවෙනස් කර යොදාගත යුතුයි.)
66 (62 මෙහි, භික්ෂුණියකට, යන්න වෙනුවට, භික්ෂුවක් ගෙන ඔවුනොවුන්, කියා වෙනස් කරගත යුතුයි.)
67 එකල්හි වනාහි එක්තරා මහලු පැවිදි භික්ෂුවක් පෙර බිරිඳ දක්නට ගියේය. ඕ තොමෝ, ස්වාමීනි. එන්න සිවුරු හරින්නැයි, අල්වා ගත්තීය. ඒ භික්ෂුව ආපසු එන්නේ උඩුකුරුව වැටුනේය. ඕ තොමෝ මතුවී ලිඞගයෙහි වාඩි විය. ඔහුට සැකයක් පහළ විය. (මෙහි 49 (2) යොදන්න.)
68 එකල්හි වනාහි එක්තරා භික්ෂුවක් කැලේ වාසය කරයි. මුව පැටවෙක් උන්වහන්සේ මුත්ර කරන තැනට විත් මුත්ර බොන්නේ ලිඞගය කටින් ඩැහැගත්තේය. ඒ භික්ෂුව ඉවසුවේය.ඔහුට සැකයක් විය.භාග්යවතුන් වහන්සේට මේ කරුණ ප්රකාශ කරලීය. මහණ, ඔබ පාරාජිකා ඇවතට පැමුණුනේය.
(ප්රථම පාරාජිකාව නිමි)